2013. 04. 21.

Jim Rohn: Anyagi függetlenség


Találkozásunk után nem sokkal azt kérdezte tőlem a szponzorom: “Mr. Rohn, mennyi pénzt takarított meg az elmúlt 6 év során?” Azt feleltem: Semennyit. Erre azt kérdezte: “Biztosan jól tervezte meg ezt az időszakot?”


A pénzt jobb kölcsönadni, mint kölcsönt fölvenni.

Ahhoz, hogy elérd az anyagi függetlenséget, a bevételeid egy részét tőkévé kell alakítanod; a tőkéből el kell indítanod a vállalkozásod; a vállalkozásból profitot kell termelned, a profitot be kell fektetned, míg végül a befektetést alakíthatod át majd a későbbiekben anyagi függetlenséggé.

Az anyagi függetlenség segítségével képes lehetsz saját személyes forrásaidból megélni.



Ha a munkáltatódtól várod azt, hogy a nyugdíjadról gondoskodjon, a jövedelmed idős korodra akár ötödére csökkenhet. Ha saját magadról gondoskodsz, a jövedelmedet megötszörözheted a jövőben.

Emlékszem, hogy a mentoromnak azt mondtam: “Ha több pénzem lenne, jobb terveim lennének!”

Rögtön jött a válasz: “Szerintem, ha jobb tervei lennének, több pénze lenne!” Látod, nem az összeg számít, hanem a terv!

Ha bemutatnád nekem aktuális pénzügyi tervedet, vajon annyira felkeltené az érdeklődésemet, hogy képes lennék keresztülutazni az országot, hogy előadást tartsak róla? Ha a válasz nem, akkor lenne egy kérdésem: „Miért nem találsz ki egy jobb pénzügyi tervet, amely révén olyan helyekre juthatsz el, ahová mindig is vágytál?”

Régebben mindig azt mondogattam: “A dolgok túl sokba kerülnek.” A tanárom kijavított, és azt mondta: “Nem az a baj, hogy túl sokba kerülnek a dolgok. A probléma az, hogy nem engedheted meg magadnak őket.” Ekkor végre megértettem, hogy nem a dolgokkal van a probléma, hanem velem.

A Biblia szerint nehéz a gazdag embernek a mennyek országába jutnia. Azt viszont nem mondja, hogy lehetetlen!

Forrás: Jim Rohn heti rendszerességgel megjelenő elektronikus magazinja. 2008. december 15-ei szám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése