2013. 06. 03.

Egyszer volt, hol nem volt, volt - egyszer négy ember.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer négy ember. Név szerint: Mindenki, Valaki, Bárki és Senki. 


Egy szép napon szóltak Mindenkinek, hogy akadt egy fontos munka, amit sürgősen meg kell csinálni. 
Mindenki biztos volt benne, hogy Valaki megcsinálja. 
Bárki megcsinálhatta volna, de Senki nem csinálta meg. 
Valaki nagyon megdühödött emiatt, mivel ez Mindenki dolga lett volna. 
Mindenki úgy gondolta, hogy Bárki megcsinálhatná és Senki nem vette észre, hogy Mindenki kerüli a munkát. 
Végül Valaki lett az, akit Mindenki okolt, amiért Senki sem csinálta meg azt, amit Bárki megtehetett volna.

Miért írom ezt? Mindjárt kiderül de azt gondolom, hogy te is érzed és tudod, hogy létezik egy súlyos bilincs, ami téged képes súlyos béklyóba kötni. Ezt a bilincset csak egyféleképpen tudjuk lerázni magunkról. 

Minden napod egy nemes harc jegyében folyik. Értéket adsz a világnak, amire igenis szükség van! Csak az nem mindegy, hogyan éled meg ezt. Vagy esetleg már el is felejted néha, miért is indultál neki? Hidd el tudom mit gondolsz: 

"Engem inkább az érdekel, hogyan haladhatok újból előre, hogyan jöhetek ki a legjobban a dologból, és hogyan enyhíthetem ezt a pokoli nyomást ami rám nehezedik.
Úgy fest nincs kiút. Már-már odáig jutottam, hogy semmi nem érdekel. Lassan elnyel a közöny, és az érdektelenség. Pedig én megpróbáltam kitartani. De egyszerűen lehetetlen ilyen negatív környezetben kibírni ép ésszel.
Néha szinte beteg vagyok attól, hogy arra várjak mi jön még. Mivel keserítik tovább az életünket.
Pedig tudom, hogy van megoldás. Kell lennie!!!!!
Egész eddigi életemben keményen dolgoztam, és igyekeztem mindenre odafigyelni. Éppen ezért érdekel, hogyan kereshetnék több pénzt, hogyan élhetek nagyobb biztonságban, hogyan tehetnék szert egy kis pluszra, hogyan tehetem félre a félelmet és a bizonytalanságot, hogyan juthatnék magasabbra, vagy hogyan enyhíthetnék a jelenlegi helyzetemen." 

A bilincs

ENGEM IS BÉKLYÓBA KÖTÖTT A BILINCS!

De végül megtaláltam A KULCSOT...

De mi ez a bilincs?

A valóságnak hitt világ szorítása. Az anyagi világ szorítása ez, ami elhiteti veled, hogy ki is vagy valójában. Hogy ember vagy, akit a hit ereje bármire képesség tesz.

De a bilincs megköti a kezed. Önmagad ellen fordít. Beletörődővé tesz, és megalkuvásra késztet. Becsap, és racionalizáltatja veled az éppen megélt valóságot.

Érzed, hogy így van, de már nehezen hiszed azt, amit mások mondanak. Vagy, ha már túl sokan mondják, értéktelennek érzed. A lényeg, hogy elhiszed, csak az létezik, amit mindennap megélsz.

Nem akarok átmenni a spiritualitás világába, csak azt szeretném éreztetni, hogy az anyagi világ megtévesztő.

A nyomása alatt elhiszed, hogy Te is része vagy valami nagy egységnek, ahonnan kitörni lehetetlen.

Ha megpróbálsz kitörni, akkor is megállíthat a bilincs. Az első próbád nem sikerül. A második sem. A harmadik sem. "Akkor ez nem is működik" - és feladod.
  • Elfeledteti veled, hogy beszélni, járni, de még enni sem tudtál rögtön.
  • Elfeledteti veled, hogy megvalósítani is tudni kell.
  • Elfeledteti veled, hogy nem csak a mindennapi nyűgök, intéznivalók léteznek.
  • Elfeledteti veled a céljaidat, az álmaidat.
  • Elfeledteti veled, hogy létezik a kulcs


És tudod mi a legrosszabb? Hogy ha nem találsz rá a bilincs kulcsára, könnyen eltűnhetsz a süllyesztőbe. Talán már érzed is, hogy lassan nyílik az ajtaja...?

De mi lesz a kulcs? 

Mi az egyetlen, ami a többség bilincsét leveszi rólad? Miért olyan nehéz megtalálni a kulcsot?

Mert, ha megfigyeled, folyamatosan eltereli róla valami a figyelmedet.

Az elején a tűz, a jövő biztató ígérete.
Aztán a kezdeti nehézségek, a csökkenő bevételek, a stagnálás
Aztán az őrlődés, a kudarcok, az egyre tornyosuló bajok, a közöny, a fásultság.

De ha nem felejted el, ha nem rakod félre, akkor segít, támogat, és végig ott lesz veled.

Mégis mi ez?

A tudás, ami a folyamatos tanulás végterméke.

Ne, ne, ne! Ne mérgelődj, mert nincs igazad! Tudás nélkül semmi sem születik meg, semmi sem viszi előre a világot, semmi sem működik jól, és stabilan.

Pár hónapra én is leragadtam. Nem olvastam, nem tanultam, nem is költöttem ilyesmire. 

Tudod mi lett a vége?

Görcs, stressz, válság a munkában. Veszekedések, elégedetlenség, nyomasztó hangulat, közöny a hétköznapokban.

Aztán elkezdtem olvasni. NEM olvasgatni az interneten, hanem olvasni. Tanultam, figyeltem, ismét a világ felé fordultam.

Újra tele lettem tetterővel, és rengeteg új ötlettel, és újra haladok.

Úgyhogy hidd el kérlek, tudás nélkül semmi sem megy úgy, ahogy kellene. Semmi más nem hozhat ki, csak a tanulásból kivett tudás!

A kulcs forrásai

Nem azt mondom, hogy tőlem tanulj! Csak azt, hogy tanulj. Bármit.

A TANULÁSRÓL

- Hetvenéves vagyok már - mondta Jin hercege Ping vak muzsikusának, Shi Kuangnak. - Pedig még annyi mindent kellene megtanulnom, s oly sok könyvet szeretnék elolvasni! De azt hiszem, már késő.

- Miért nem világít a gyertya? - kérdezte Shi Kuang.

A herceg felfortyant.

- Hogyan engedheti meg magának az alattvaló, hogy tréfálkozzék urával?

- Én, a vak muzsikus hogyan engedhetnék meg magamnak ilyesmit? - tiltakozott Shi Kuang. - Arra céloztam csupán, hogy ha valaki ifjúkorában szánja rá magát a tanulásra, akkor a jövője fényes lesz, mint a kelő nap, ha férfikorában mélyül el a tanulmányokban, az leginkább a delelőjén álló naphoz hasonlatos, ha pedig öregkorában tanul, az olyan, mint a gyertyafény. Bár nem túl fényes, mégis jobb, mint sötétben tapogatózni.

Persze mondhatod azt, hogy sokan élnek tudás nélkül.

De vajon tényleg így van? Tényleg nem merítettek ötletet valahonnan? Tényleg nem "éreztek rá", mikor vannak jó helyen? Tényleg nem tudtak semmit arról, hogy mi viheti előre őket?

Ugyan! Nekik is megvolt a tudásuk, csak lehet, hogy éppen bennük.

De akiben nincs meg, annak be kell szereznie!

Mindegy honnan.

Lehet, hogy éppen egy jó lélekerősítő könyvre van szükséged. Lehet, hogy egy ügyes pénzügyi tranzakciókat feltáró írás segít. Lehet, hogy más ismeret hoz áttörést. Lehet bármi, de egy valami nem történhet meg...

Nem hagyhatod abba a tanulást!

Ígérd meg, hogy nem vonod meg magadtól a tudást, nem vonod el a pénzt olyasmire, ami semmit sem segít, csak azért, mert nem hiszel a tudásban.

Megígéred?

Bárki megteheti....






Te szeretnél ezen változtatni?
Ha tudni akarod, hogy hogyan, nagyon szívesen elmondom neked


Kérlek, ezt a mezőt is legyél szíves kitölteni!

Kérjlek, ezt a mezőt is legyél szíves kitölteni!

Kérjlek, ezt a mezőt is legyél szíves kitölteni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése