Minden MLM karrierben eljön az az idő, amikor a hálózatépítőnek bemutatót kell tartania. A prezentáció célja lehet a termék eladása, a marketingterv bemutatása, vagy egy képzési blokk levezénylése az esedékes regionális rendezvényen, de lehet az egy egyszerű megbeszélés is a csoportod valamelyik tagjával, aki segítséget kér tőled.
A kívánt eredmény eléréséhez a környezettől függetlenül mindig fontos, hogy kidolgozd a prezentációd. A bemutató előkészítésnél először határozd meg, hogy mit szeretnél elérni a hallgatóságnál. Ha terméket adsz el, akkor az elsődleges cél az, hogy a vásárlót rávedd a vásárlásra. Amikor a visszaosztási tervet vázolod fel az érdeklődőnek, akkor elsősorban az a célod, hogy beszervezd őt a fogyasztói klubba. Ezekkel mindig légy tisztában!
Egyre gyakrabban találkozni olyan hálózatépítőkkel, akik megpróbálnak eladni egy terméket, és amikor az nem sikerül, ajánlanak inkább egy másikat vagy továbblépnek a marketing-tervhez. Bármit képesek megtenni az „eladásért”.
Sajnos ezáltal az előadó inkább tűnik kétségbeesettnek, mint profinak. Biztosan lesz később is lehetőséged arra, hogy terméket adj el, majd bemutasd a visszaosztási rendszert. Teljesen ki is hagyhatod a termék eladását, és bemutathatod azt a marketing terven keresztül, bár ez sem a legjobb megoldás.
A visszaosztási terv felvázolásánál ne próbáld meg egyből eladni a terméket az érdeklődő számára! Ez mindenképp fontos részét képezi majd az előadásodnak, de nem mindegy, hogy jövedelemforrásként említed meg a termékeket, vagy megpróbálod meggyőzni őket arról, hogy akkor és ott
vásároljanak belőle.
Ha a termékedet a marketing prezentációja során próbálod meg eladni, az érdeklődő kihasználhatja ezt a lehetőséget, és megtörheti a bemutató menetét. A kívánt eredményt így nehezebb elérni, végül pedig azt veszed majd észre, hogy oda-vissza váltogatod a témát a marketing bemutatása és a
termékeladás között. Ez szintén nem segíti a prezentáció zökkenőmentes lebonyolítását.
Amennyiben feltett szándékod (és az kell, hogy legyen), hogy az érdeklődő belépjen és vásároljon, cselekedj a megfelelő sorrendben: szervezd be őt (marketing-prezentáció), majd mutasd be neki a terméket (termékbemutató)!
Amint eldöntötted, hogy milyen célokat szeretnél megvalósítani a prezentáció végére, a vásárlók szemszögéből is nézd meg az eladásra szánt terméked! Ez alapvetően funkció/haszon típusú eladás. A funkció szolgáltatja a hasznot, és ez az, amit az emberek megvásárolnak. Egy autónál a fékezés egyfajta funkció, a haszon pedig az, hogy képes megállítani a járművet.
A legtöbb ember a számára felkínált termék funkciójára és hasznára koncentrál, nem annak marketing tervére. Melyek a marketing terv azon előnyei, amelyek kézzelfoghatóak lehetnek az érdeklődő számára ott, az adott pillanatban?
A 12 generációnyi mélység után járó jutalékszámla még a rengeteg befektetett munka mellett is egyértelműen nagy hasznot jelent a bankszámlaegyenleged tekintetében. A marketing rendszerrel így nem lehet az adott napon, azonnal eredményt elérni, hiszen ez egy folyamat része. A bemutató után haszonnak számít az is, hogy az érdeklődő terméket vásárol tőled, vagy hasznot jelent a heti több tízezer forintos jutalék is, amelyet az ő ajánlásai után kapsz.
Fontos, hogy az általad kitűzött célok meghatározása után kiválaszd azok közül a legmegfelelőbbeket. Ne sorold fel egyből az összes pozitívumot a termékkel kapcsolatban, hiszen akkor nem marad semmi a tarsolyodban! Hogyan kezeled majd így a kifogásokat?
Szintén fontos, hogy ne ugyanazokat az előnyöket említsd az összes érdeklődő esetében. Elvégre más fontos egy 40 éves, 3 gyermekes családanyának, aki egy kis pluszjövedelemre szeretne szert tenni, mint a nagybetűs életet most kezdő huszonéves számára.
Ha tisztában vagy céljaiddal, könnyebb felépíteni a prezentáció bevezető részét, amely lehet néhány jól kiválasztott, általános céljaidhoz kapcsolódó kérdés. A termék prezentálásakor feltehetsz kérdéseket az érdeklődő által már használt termékekkel kapcsolatban. A marketing bemutatása során azt is érdemes megkérdezni az érdeklődőktől, hogyan látják pénzügyi helyzetüket 5 éven belül.
Ha bármilyen bemutatót kérdéssel kezdesz, mindig légy felkészülve a kedvezőtlen válaszra. Ez nem azt jelenti, hogy egyből elő kell venned az összes általad ismert kifogáskezelő technikát, hanem sokkal inkább azt, hogy a kapott válasz szerint képes legyél átalakítani a prezentációt. Mindenesetre, ha az egész bemutatót azzal töltöd, hogy a visszautasításokat próbálod visszaverni, nem tudod majd eladni az "előnyöket."
Ugyanezek a szabályok érvényesek a csoportodnak tartott képzések előkészítése során is. A tréning tartalmát hátulról előre haladva érdemes összeállítani. Kezd azt a prezentáció végéről, és dolgozz visszafelé! Sokkal könnyebb lesz felkészülni a prezentációra és megtartani azt, ha tisztában vagy annak különböző részeivel.
Bár a személyes találkozót nem formális bemutatóként kezeljük, ezekre is érdemes a fentiek alapján felkészülni. A következő ilyen megbeszélésre előre meghatározott célokkal menj el, és meglátod, rengeteg időt spórolhatsz meg. Ez különösen akkor hasznos, ha vannak olyanok a csapatodban, akik szeretnek egyszerűen a találkozás kedvéért leülni veled beszélgetni.
A következő megbeszélés előtt határozd meg, milyen konkrét célokat szeretnél megvalósítani! Adj tanácsot az előadásokkal kapcsolatban, mondd el a marketing terv legutóbbi fejlesztéseit vagy vázolj fel terveket! Könnyebben irányíthatod a történéseket, ha tudod, miről és hogyan szeretnél beszélni.Ha érted a fentiekben vázolt lépéseket, jobban befolyásolhatod majd a történések menetét. Elvégre ez az, amit mindannyian szeretnénk elérni…
A következő cikkben azzal foglalkozok majd, hogy hogyan használhatjuk az érzelmeket és a logikát a legmegfelelőbb arányban, hogy ne csak vásárlóid, hanem visszatérő vásárlóid is legyenek!
Forrás: MLM Magazine Australia and New Zealand.
Darren Flemming
Forrás: www.flavonmax.hu
Néhány ember tesz, azért hogy megtörténjen
Néhány ember figyeli, hogy megtörténjen
Más emberek csak ülnek és csodálkoznak
Mi történik?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése